adsense

21 Şubat 2016 Pazar

TED gibi konuş

Steve Jobs:'Zamanınız kısıtlı, bu yüzden onu başka birinin hayatını yaşayarak harcamayın'

Unutmayın, eğer fikirlerinizle bir başkasına ilham veremezseniz o fikirlerin ne kadar iyi olduğunun bir önemi yoktur.

TED gibi konuş üç kısma ayrılmıştır, her biri ilham verici bir sunumun üç bileşenini ortaya çıkarır.

  • Duygusaldır - yüreğime dokunur
  • Yenidir - beyin yeniliğini görmezden gelemez
  • Akılda kalıcıdır - içeriği hiç unutmayacağım yollarla sunar
Ortalamadan daha iyi iletişimciler genellikle diğer insanlardan daha başarılıdır ama büyük iletişimciler hareket başlatır.

Potansiyelinizi, fikirlerinizi iletemediğiniz için sabote etmeyin.

1 - İçinizdeki ustayı çıkarın

Larry Smith: 'Tutku, yeteneğinizin en coşkun dışavurumunu sağlayacak olan şeydir.'

Sır #1: Sunum konunuza olan benzersiz ve anlamlı bağınızı belirlemek için derinlere inin.Tutku ustalığa yol açar ve sunumunuz onsuz hiçbir şeydir, ama aklınızdan çıkarmayın ki sizi ateşleyen şey açıkta görünen şey olmayabilir.Aimee Mullins protez konusunda tutkulu değildir, insan potansiyelini ortaya çıkarma konusunda tutkuludur.

Kendiniz ilham almamışsanız başkalarına ilham veremezsiniz.

Robert Greene:' İstek, sabır, sebat ve güven; başarıda, bütün muhakeme güçlerinden daha büyük bir rol oynar.Motive olmuş ve enerji dolu hissederek hemem herşeyin üstesinden gelebiliriz.Sıkılmış ve huzursuz hissederek, zihinlerimiz kapanır ve artarak pasifleşiriz.'

Soru: İçinizi şenlendiren nedir? ('Ne hakkında tutkulusunuz?' yerine)

Gerçek tutkunuz iletişimlerinizin konusu olmalı ve izleyicinize gerçekten ilham vermeye hizmet etmelidir.

Başarılı konuşmacılar fikirlerini paylaşmak için sabırsızlanır.Karizma sahibidirler ve karizma, konuşmacının konusuna ne kadar tutku duyduğuyla doğrudan ilintilidir.Karizmatik konuşmacılar coşku ve tutku yayar.

Eğer motivasyonunuz tutkunuzu izleyicinizle paylaşmaksa, topluluk önünde konuşmak ya da patronunuzun önünde o çok önemli sunumu yapmak daha da az endişelendirecek.Richard'a geniş izleyici kitleleri önünde nasıl sakin ve rahat kaldığını sordum.O herkesin isterse, kendini coşku, keyif ve mutluluk hissetmeye ikna edebileceğine inanıyor.Hepsi motivasyonunuza bağlı. Eğer amacınız daha özgeciyse (izleyicinize daha iyi hayatlar yaşamalarına yardım edecek bilgiler vermek) o zaman daha derin bağ kuracak ve rolünüzde daha rahat olacaksınız.'Fikirlerimi paylaşmaktan çok mutluyum ama bir birey olarak kaybedecek ya da kazanacak hiçbir şeyim yok.'



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder